FannyPettersson

Jag glömde aldrig den dagen du sa att det viktigaste är att skriva,
inte vad det handlar om.
För då började jag att skriva, och jag har inte slutat. Jag skriver, för att jag vill,
och för att det är jag. För att det är en del av vem jag är.
 För dom allra vackraste tankarna är vildvuxna, spretiga och för det mesta helt oförståeliga


När jag låter hoppet falla
och krossas mot grusvägen

då räcker det med
en varm hand
och en mening
från dig
"Man förlorar endast
genom att inte försöka"

för att få mig
att vilja kämpa igen

Och vi hjälps åt
att skrapa ihop
resterna av glädjen
från marken

och när jag slumrar till
på din axel
så vet jag att
hoppet kommer att komma
med solskenet imorgon

du var min rädsla & mitt mod,
du fick mig att falla när jag stod '
du var mina frågor& svar,
du var allt livet innebar '
du var mitt skratt& mitt leende,
du var allt livet menade '
jag står här än idag.
så jävla stolt över den du var '
och den du är idag!<3


Kommentarer
Postat av: fannype

sluta jaana ja bli tårögd:$!

2009-11-07 @ 18:27:27
URL: http://fannypettersssson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0